본문 바로가기
POP/R

REO Speedwagon - Keep On Loving You (가사와 해석)

by 물흐르듯 2010. 4. 4.
반응형




You should have seen 
By the look in my eyes, baby 
There was something missing 
You should have known 
By the tone of my voice, baby 
But you didn't listen 

You played dead 
But you never lived 
Instead you lay still in the grass 
All coiled up and hissing 

And no, I know all about those men 
Still I don't remember 
'Cause it was us, baby, way before then 
And we're still together 
And I meant every word I said 
When I said that I'll love you 
I meant that I'll love you forever 

*
That I'm going to keep on loving you 
'Cause it's the only thing I want to do 
I don't want to sleep 
I just want to keep on loving you 

And I meant every word I said 
When I said that I'll love you 
I meant that I'll love you forever 



내 사랑, 그대는 내 눈빛을 보고 
알아차렸어야 했는데 
빠뜨린 게 있었어요 
내 사랑, 그대는 내 목소리 분위기로 
눈치 챘어야 했어요 
하지만 그대는 귀 기울여 주지 않았죠 

그대는 모르는 척했지요 
그렇다고 재미를 보며 살지도 않았어요 
대신 잔디밭에 조용히 누워 있었죠 
있는 대로 웅크리고 가까이 가지도 못하게 했지요 

다른 남자들에 대해 알고 있어요 
하지만 기억나지 않네요 
우리는 훨씬 이전부터 함께 해 왔으니까요 
그리고 우리는 지금까지 함께 있어요 
내가 한 말은 모두 진심이었어요 
내가 그대를 사랑할 거라 말할 때는 
그건 그대를 영원히 사랑할 거라는 뜻이었어요 

*
나는 그대를 계속 사랑할 거예요 
왜냐면 그게 내가 원하는 유일한 것이니까요 
잠도 자고 싶지 않아요 
그저 그대를 계속 사랑하고만 싶을 뿐 

내가 한 말은 모두 진심이었어요 
내가 그대를 사랑할 거라 말할 때는 
그건 그대를 영원히 사랑할 거라는 뜻이었어요 

반응형