본문 바로가기
POP/L

Linda Eder - Once Upon A Dream (가사와 해석)

by 찬늘봄 2010. 1. 29.
반응형





Once Upon a dream,
I was lost in love's embrace.
There we found a perfect place,
Once upon a dream.

Once there was a time,
Like no other time before.
Hope was still an open door,
Once upon a dream.

And I was unafraid,
The dream was so exciting.
But now I see it fade,
And I am here alone.

Once upon a dream,
You were heaven sent to me.
But it wasn't meant to be
And are you just a dream?

Could we begin again?
Once upon a dream


한 때 어느 꿈속에서
포근한 사랑에 흠뻑 빠져 있었어요
한 때 어느 꿈속에서
더할 나위 없는 곳을 알게 된 거죠

한 때 어느 꿈속에서는
예전에 경험해 보지 못한
희망의 문이 아직 활짝 열려 있었어요
한 때 어느 꿈속에서는 요

난 두렵지 않았어요
너무도 가슴 설레는 꿈이었지만
그 꿈이 사라져 가는 게 보여요
그리고 난 여기 홀로 남았어요

한 때 어느 꿈속에서 만난 당신은
하늘이 내게 보내준 사랑이었어요
하지만 우린 인연이 아니었나 봐요
당신은 그저 환상일 뿐인가요

그 어느 꿈속에서
우리 다시 사랑할 수 있을까요

반응형