본문 바로가기
POP/S

Skid Row(스키드 로우) - In a Darkened Room (가사와 해석)

by 찬늘봄 2010. 2. 2.
반응형




In a darkened room
beyond the reach of God's faith
Lies the wounded,
the shattered remains of love betrayed
And the innocence of a child
is bought and sold
in the name of the damned
The rage of the angels
left silent and cold

Forgive me please
for I know not what I do
How can I keep inside the hurt
I know is true


(REFRAIN)
Tell me when the kiss of love
becomes a lie
That bears the scar of sin
too deep to hide
behind this fear of running unto you
Please let there be light
in a darkened room

All the precious times
have been put to rest again
And the smile of the dawn
brings tainted lust singing my requiem
Can I face the day
when I'm tortured in my trust
And watch it crystallize
while my salvation it crumbles to dust

Why can't I steer the ship
before it hits the storm
I've fallen to the sea
but still I swim for shore

REPEAT REFRAIN

하느님의 신앙이 미치지 못하는
어두운 방안에
사랑의 배신에 갈기갈기 찢어지고
상처받은 영혼이 누워 있어요
아이들 같은 순수함은
말도 안되는 것이라며 매매 당하고
천사의 분노는
싸늘한 침묵을 지킬 뿐...


제발 용서해 주세요
제가 무슨 짓을 저질렀는지
알지 못했어요
제가 느끼는 진실한 고통을
어떻게 침묵으로만 숨길 수 있겠어요

후렴
사랑의 키스가 언제
거짓말로 변해 버리는지 말해 주세요
그 거짓은 너무도 두려워
당신에게 달려  가고 싶지만
너무도 깊은 흉터를 남겨서
숨길 수가 없어요
제발 이 어두운 방안에 빛이 있게 하소서

소중했던 시간들은 다시 잠재워 지고
새벽의 미소는 나의 진혼곡을 부르며
얼룩진 욕망을 드리우고 있어요
신념에 쓰라림을 맛본 내가
새 날을 맞이할 수 있을까요
나의 구원은 산산이 부서져
먼지가 되어 버렸는데
 나의 신념이 굳어 가는 걸 볼 수 있을까요

왜 난 폭풍을 마주치기 전에
배를 인도하지 못했을까?
바다에 침몰한 나는
여전히 해안을 향해 헤엄치고 있어...

후렴 반복

반응형