본문 바로가기
POP/R

Roberta flack(로버타 플랙) - Killing Me Softly With His Song (가사와 해석)

by 찬늘봄 2011. 3. 21.
반응형




Strumming my pain with his fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with his words,
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song ...
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
I heard he sang a good song,
난 그가 근사하게 노래부르고
I heard he had a style
그만의 스타일이 있다는 걸 들었어요
And so I came to see him to listen for a while.
그래서 난 잠시만이라도 그의 노래를 듣기위해 왔어요
And there he was this young boy, a stranger to my eyes.
거기 있는 그는 낯설은 어린 소년이었어요
Strumming my pain with his fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with his words,
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song .
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요.

I felt all flushed with fever, embarrassed by the crowd,
난 군중들에게 당황해서 얼굴이 붉어졌어요
I felt he found my letters and read each one out loud.
그가 내 편지를 발견한 걸 보았고, 그는 한줄한줄 크게 읽어내려갔어요
I prayed that he would finish but he just kept right on ...
그가 멈추기를 바랬지만, 그는 계속 읽어내려갔어요
Strumming my pain with his fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with his words,
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song ...
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요

He sang as if he knew me in all my dark despair.
그는 내 절망을 아는듯 노래를 불렀고
And then he looked right through me as if I wasn't there.
마치 내가 그곳에 없는 듯, 나를 뚫어져라 바라보았어요
But he just came to singing, singing clear and strong.
그러나 그는 맑고 힘있게 계속 노래를 불렀어요
Strumming my pain with his fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with his words,
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song ...
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Strumming my pain with his fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with his words,
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song ...
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
He was strumming my pain , oh, he was singing my life.
그가 연주하고, 그리고 내 노래를 불러요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with his song,
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with his words,
내 모든 인생을 그의 노래가 말해주고
Killing me softly with his song ...
그의 노래가 날 부드럽게 사로잡네요

반응형