본문 바로가기
POP/C

Carol Kidd - When I Dream (가사와 해석)

by 찬늘봄 2009. 12. 13.
반응형





I could build the mansion that is higher than a dreams
꿈보다 더 높은 저택도 나는 세울 수가 있어요 

I could have all the gifts I want  And never ask to please
애걸하지 않아도 내가 원하는 모든 것들을 얻을 수 있지요  

I could fly to Paris
비행기를 타고 파리로 날아갈 수도 있지요

It's at my beck and call
그건은 내가 시키는 데로 어디든지 가주지만

Why do I live my life alone With nothing at all? 
왜 난 아무 것도 바라지 않은 채, 삶을 외로이 보내는 것일까요? 


But when I dream, I dream of you 
그렇지만 내가 꿈을 꿀 때엔, 당신을 꿈꾸지요

Maybe someday you will come true
어쩌면 미래에 당신이 현실로 나타날지 몰라요 

When I dream, I dream of you
그렇지만 내가 꿈을 꿀 때엔, 당신을 꿈꾸지요

Maybe someday you will come true 
어쩌면 미래에 당신이 현실로 나타날지 몰라요


I can be the singer or the clown in any role 
난 어떤 배역도 마다 않는 가수나 광대가 될 수가 있어요

I can call up someone to take me to the moon 
난 누군가에게 전화 걸어 달나라로 데려가 달라고 
할 수 있답니다.

Ican put my makeup on and drive the man insane 
난 화장을 이쁘게 하고 한 남자를 애태우게 할 수도 있어요. 

I can go to bed alone and never know his name 
난 이름도 모르는 이와 단둘이 침실에 들 수도 있어요 


But when I dream, I dream of you 
그렇지만 내가 꿈을 꿀 때엔, 당신을 꿈꾸지요

Maybe someday you will come true
어쩌면 미래에 당신이 현실로 나타날지 몰라요

When I dream, I dream of you
그렇지만 내가 꿈을 꿀 때엔, 당신을 꿈꾸지요

Maybe someday you will come true 
어쩌면 미래에 당신이 현실로 나타날지 몰라요


반응형