본문 바로가기
POP/M

Michael Learns To Rock - You Took My Heart (가사와 해석)

by 찬늘봄 2010. 4. 3.
반응형




Staring at the moon so blue
Turning all my thoughts to you
I was without hopes or dreams
I tried to dull an inner scream
But you saw me through

Walking on a path of air

See your faces everywhere
As you melt this heart of stone
You take my hand to guide me home
And now I'm in love

(REFRAIN)
You took my heart away
When my whole world was gray
You gave me everything and a little bit more
And when it's cold at night
And you sleep by my side
You become the meaning of my life

Living in a world so cold
You are there to warm my soul
You came to mend a broken heart
You gave my life a brand new start
And now I'm in love

(REPEAT REFRAIN)

Holding your hand
I won't fear tomorrow
Here will we stand we'll never be alone

(REPEAT REFRAIN)


우울한 달빛을 바라보며
온통 그대 생각뿐이었던 나는
희망도 꿈도 없었어요
속으로 괴성이라도 지르고 싶었지만 참으려 했어요
하지만 그대는 그런 나의 마음을 눈치챘죠

허공을 헤맬 때
어디에서나 그대 얼굴만 보여요
돌처럼 차가운 나의 마음을 녹여준 그대는
내 손을 이끌어 포근한 곳으로 인도했죠
이제 난 사랑에 빠졌어요

(후렴)
그대는 나의 마음을 사로잡은 거예요
세상이 모두 흐리게만 보일 때
그대는 내게 모든 것을
아니 그 이상의 것을 주었고
싸늘한 밤이면
내 곁에서 밤을 보내 주었어요
그대는 내 삶의 의미가 된 거에요

차디찬 세상에서
그대는 내 영혼을 따스하게 해주었어요
그대는 나의 상처받은 마음을 치유하고
새로운 삶을 시작할 수 있게 해줬어요
이제 난 사랑에 빠졌어요

(후렴 반복)

그대 손을 잡고 있으면
앞날이 두렵지 않아요
여기 함께 서있는 우리는 절대 외롭지 않을 거예요

반응형