본문 바로가기
POP/C

Carpenters(카펜터스) - Only Yesterday (가사와 해석)

by 찬늘봄 2011. 8. 16.
반응형




After long enough of being alone
Everyone must face 
their share of loneliness
홀로 오랜 시간을 보낸 후
누구나 자기에게 주어진 만큼의 외로움을 
직면해야만 해요.
In my own time nobody knew
The pain I was goin' through
And waitin' was all my heart could do
내가 그랬던 시절에는 누구도
내가 겪여야 할 고통을 알지 못했죠.
기다리는것만이 내가할수있는 전부였어요

Hope was all I had
until you came
Maybe you can't see 
how much you mean to me
당신이 내곁에 올때까지 
희망만이 내가 가진 전부였죠.
아마 당신이 내게 얼마나 소중한지
당신은 모르실거에요.

You were the dawn breaking the night
The promise of morning light
Filling the world surrounding me
When I hold you
당신이 내곁에 올때까지 
희망만이 내가 가진 전부였죠.
아마 당신이 내게 얼마나 소중한지
당신은 모르실거에요.

Baby, baby,
feels like maybe,
things will be all right
그대여 그대여..
모든 것들이 잘되어 갈 것 같은 
느낌이 드네요.

Baby, baby,
your love's made me
Free as a song, 
singin' forever
그대여 그대여.
당신의 사랑은 
영원히 노래하는 노래처럼 
날 자유롭게 해주었어요.

Only yesterday 
when I was sad
and I was lonely
내가 슬프고
외로웠던 때는..
어제까지였어요.

You showed me 
the way to leave the past
and all its tears behind me
당신은 과거를 떨쳐버리고
눈물을 거둘 방법을
내게 알려 주었죠.

Tomorrow may be even brighter thantoday
Since I threw my sadness away
Only yesterday
내일은 오늘보다 훨씬 밝은 날이 될거에요
어제까지의 내 슬픔들을 
모두 떨쳐버렸으니깐요.

I have found my home here in your arms
Nowhere else on earth 
I'd really rather be
난 내 안식처를 그대 두팔안에서 찾았어요
그 외 세상 어디에도
내가 진정 머물고 싶은 곳을 없어요.

Life waits for us,
share it with me
The best is about to be
So much is left for us to see
When I hold you
인생이 우리를 기다리네요.
나와 인생을 함께 나누어요.
가장 중요한 때가 막 시작되려하네요.
우리가 알아야 할 많은 것들이 남아있네요
내가 그대를 얻게 되니..

* Repeat 
Baby, baby, 
feels like maybe,
things will be all right
그대여 그대여..
모든 것들이 잘되어 갈 것 같은 
느낌이 드네요.

Baby, baby, 
your love's made me
Free as a song, 
singin' forever
그대여 그대여.
당신의 사랑이 
영원히 노래하는 노래처럼 
날 자유롭게 해주었어요.


Only yesterday 
when I was sad
and I was lonely
내가 슬프고
외로웠던 때는..
어제까지였어요.

You showed me 
the way to leave the past
and all its tears behind me
당신은 과거를 떨쳐버리고
눈물을 거둘 방법을
내게 알려 주었죠.

Tomorrow may be even brighter thantoday
Since I threw my sadness away
Only yesterday
내일은 오늘보다 훨씬 밝은 날이 될거에요
어제까지의 내 슬픔들을 
모두 떨쳐버렸으니깐요.

only yesterday 
when I was sad
and I was lonely
내가 슬프고
외로웠던 때는..
어제까지였어요.

You showed me 
the way to leave the past
and all its tears behind me
당신은 과거를 떨쳐버리고
눈물을 거둘 방법을
내게 알려 주었죠.

Tomorrow may be even brighter thantoday
Since I threw my sadness away
Only yesterday (x2)
내일은 오늘보다 훨씬 밝은 날이 될거에요
어제까지의 내 슬픔들을 
모두 떨쳐버렸으니까요
반응형