본문 바로가기
POP/C

Celine Dion - Because You Loved Me (가사와 해석)

by 찬늘봄 2010. 1. 28.
반응형




For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you

I'll be forever thankful baby
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through
Through it all

(REFRAIN)
You were my strength
When I was weak
You were my voice
When I couldn't speak
You were my eyes
When I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


내 옆에 있어준 모든 시간
내게 보여준 모든 진실
내 삶에 가져다 준 모든 기쁨
당신이 고쳐준 모든 잘못
당신 덕택에 실현된 모든 꿈
당신에게서 알게 된 모든 사랑

그 모든 것에 감사해요
내가 절대 쓰러지지 않도록
날 붙잡아 준 사람은 당신뿐이에요
그 모든 어려움을 헤쳐 나가도록
도와준 사람은 바로 당신 한 사람이에요

후렴
내가 약해지면
당신은 힘이 되어 줬고
내가 말할 수 없을 때는
당신은 나의 목소리가 되 주었고
볼 수 없을 땐 나의 눈이 되 주었죠
미처 알지 못한 나의 장점도
당신이 알 수 있게 해 주었죠
손이 닿지 않으면 날 들어 주었고
날 믿어 주었기에 당신은 내게 신뢰를 줘요
당신의 사랑이 있었기에
지금의 내가 있게 된 거죠

반응형