본문 바로가기
POP/S

Simon & Garfunkel - The Boxer (가사와 해석)

by 찬늘봄 2010. 2. 8.
반응형






I am just a poor boy
though my story's seldom told
I have squandered my resistance
for a pocketful of mumbles
such are promises

All lies and jests
Still a man hears what he wants to hear
And disregards the rest

When I left my home and my family
I was no more than a boy
in the company of strangers
in the quiet of the railway station
running scared

Laying low
seeking out the poorer quarters
where the ragged people go
Looking for the places
only they would know

Asking only workman's wages
I come looking for a job
But I get no offers
Just a "Come on" from the whores
on Seventh Avenue
I do declare there were times
when I was so lonesome
I took some comfort there


내 얘기가 잘 알려지진 않았지만
난 정말 불쌍한 소년이에요
헛된 말로 가득찬
그런 약속에 속아
반항하며 시간을 낭비했어요

모두 거짓과 놀림이었어요
사람들은 아직도 원하는 것만 듣고
나머지는 무시해 버리죠

집과 가족을 떠났을 때
난 그저 아이에 불과했어요
낯선 사람들 틈에 끼어
기차역의 적막함 속에서
겁에 질려 있었어요

몸을 웅크린 채
누더기 옷을 걸친 사람들이 드나드는
빈민가를 찾아 나섰어요
그들만이 알고 있을 만한
그런 장소를 찾아서 말이에요

일용직 일꾼의 임금만을 요구하며
일자리를 찾아 나섰지만
7번가 창녀들의
유혹의 말 외에는
어떤 기회도 얻지 못했어요
분명히 말하건대 내게는
너무도 외로운 시절이 있었어요
난 거기서 위안을 구했어요

반응형