본문 바로가기
POP/C

Celine Dion(셀린 디온) - The power of Love (가사/해석)

by 물흐르듯 2010. 4. 23.
반응형





The whispers in the morning of lovers sleeping tight 
Are rolling like thunder now 
As I look in your eyes 

아침의 속삭임이 이제곤한 잠을 자고 난 연인들의
천둥처럼 울려 퍼져요
당신의 눈을 바라 보니

I hold on to your body 
And feel each move you make 
Your voice is warm and tender 
A love that I could not forsake 

난 당신께 꼬옥 붙어서
당신의 움직임 하나하나를 느끼죠
따스하고 부드러운 당신의 목소리
당신은 저 버릴 수 없는 사랑이에요

'Cause I am your lady 
And you are my man 
Whenever you reach for me 
I'll do all that I can 

난 당신의 여인이고
당신은 나의 남자이니까요
당신이 나를 향할 때마다
내가 할 수 있는 모든 걸 해드릴께요

Lost is how I'm feeling lying in your arms 
When the world outside's too 
Much to take 
That all ends when I'm with you

당신 품에 안긴 내가 느끼는
감정은 주체할 수가 없어요
바깥 세상이 감당하기에
너무 어려울지라도 당신과 함께라면 
모든 어려움도 끝나 버려요

Even though there may be times it seems I'm far away 
Never wonder where I am 
'Cause I am always by your side 

내가 멀리 떨어져 있는 것처럼 보일 때가 있더라도
내가 어디있는지 궁금해하지 않아요
난 항상 당신 곁에 있으니까요

'Cause I am your lady 
And you are my man 
Whenever you reach for me 
I'll do all that I can 

난 당신의 여인이고
당신은 나의 남자이니까요
당신이 나를 향할 때마다
내가 할 수 있는 모든 걸 해드릴께요

We're heading for something 
somewhere I've never been 
Sometimes I am frightened 
But I'm ready to learn of the power of love 

우린 제가 가보지 못한 
그 어떤 곳을 향해 가고 있어요
때로는 두렵기도 하지만
난 사랑의 힘을 배울 준비가 되어 있어요

The sound of your heart beating made it clear 
Suddenly the feeling that 
I can't go on is light years away 

당신 가슴에서 울리는 고동을 듣고 문득 확신이 섰어요
(당신과의) 사랑을 그만 둘 생각은 
광년(光年)만큼 멀리 떨어져 있다는 걸요

'Cause I am your lady 
And you are my man 
Whenever you reach for me 
I'm gonna do all that I can 

난 당신의 여인이고
당신은 나의 남자이니까요
당신이 나를 향할 때마다
내가 할 수 있는 모든 걸 해드릴께요

We're heading for something 
somewhere I've never been 
Sometimes I am frightened 
But I'm ready to learn of the power of love 

우린 제가 가보지 못한 
그 어떤 곳을 향해 가고 있어요
때로는 두렵기도 하지만
난 사랑의 힘을 배울 준비가 되어 있어요
반응형